Diszlexia

Tanulási nehézségek összesített neve.

Gyermekkorban, ha megfelelő figyelmet fordítanak a "tanulóra" legtöbb esetben kiküszöbölhető. Régebben csak az olvasási nehézségek tartoztak ide manapság a "betegségek" egész tárháza.
Tanulókor: Egy az átlagos fejlődési körülmények között 6-évesnél idősebb gyermek.
A hajlottkor azt feltételezi, hogy a gyermek, mint egy darabfa képes egésznap egy padban ülve számára teljesen értelmetlen dolgokat és lehet, hogy számára érdektelen személyektől tanulni!
A tanulás bevésődés: Életlen vésővel csak roncsolni lehet, vésni nem. Már óvodás, sőt csecsemőkorban kíváncsivá kell tenni a későbbi "tanulót" és az iskola folyamán nem árt a kíváncsiságát tovább növelni. Ha kérdez, és mi nem tudunk válaszolni, a kérdését, ha neki fontos úgyis fölteszi másnak és ezért jobb, ha mi szerezzük meg a választ. Ha nem válaszolunk csak magunkat, állítjuk be, mint tanulatlan embert a gyermek szemében. Így mi magunk "csorbítjuk" ki a vésőt, melyet, ha jól "használunk" egy nálunk okosabb gyermeket nevelhetünk. Ez az okosabb generációs ellentét állandó, nem kell tőle megijedni, fordítva, ha butább a gyermek, akkor ilyegyűnk meg, valamit elrontottunk, vagy mi, vagy a tanárai. Azért kell, hogy "okosabb" legyen mert nem csak a mi tapasztalatainkat hanem társai és "tanárai" tapasztalatát is magába gyűjtheti élete folyamán. Fontos: a véső személye nem mindegy, hogy mit és kitől tanul a gyermek.

Ezt tartsák szem előtt.

"Betegségek": Problémát okozhat, pl.: a cink hiány csökkentve az idegrendszer kiépítettségét.
A nehézfém mérgezés ugyanezen oknál fogva.
A tanuló által semmibe vett, vagy gyűlölt tanár.
Optikai problémák, pl.: szükséges egy szemüveg.
A gyermek még éretlen, itt két eset van. Az egyik esetén a gyermek hamar felzárkózik, pl.: évvesztés árán. A másik esetben a gyermek kijárja az iskolát, de mivel végig, mint hülye gyereket kezelték később ez visszaüthet.
A régebbi korok alapján a türelem fontos. A tanárok részéről is!
Hunyadi Mátyás és Nagy Sándor is, mint "tudatlan" gyermek született és nagy tudású és kiemelkedetten képzett tanáraik segítségével jutottak el a tudás általunk is ismert szintjére. Egy hatalmas előnyük helyből volt a jelenlegi átlag emberekkel szemben, hogy közelebb álltak a tudás csapjához sokkal kisebb tudás szint elérése mellet az akkori emberek között sokkal okosabbnak számítottak. Még egy fontos megfelelő rangú emberek gyermekei voltak. Egy libapásztor fiú akár milyen okos is volt legfejebb a falubeli embereket tudta megtréfálni. Míg jelenleg egy fél képzett programozó egész rendszereket vághat hanyatt pár óra alatt. A Saolin és más sportok oktatói azzal kezdik a tanítást, hogy elmondják leendő, hangsúlyozom leendő tanítványaiknak, hogy amit itt tanulnak csak a saját épülésükre, tanulják. Mások ellen felhasználni a különleges képességeket, etikába ütközik ezért kerülendő. Ha valamely tanítványuk rossz útra tér megpróbálják visszahozni róla, vagy végleg kiiktatni, pl.: elveszik tőle a magasabb szintre jutás lehetőségét. Ez a szabad iskola választás bevezetésével megszűnt. Ellenben kialakult a Cenzus jog (pénz beszél, a kutya ugat). Egy iskolába csak a leggazdagabb és, vagy a legjobb tanulók kerülhetnek be. Ez nem biztos, hogy sok jót hoz az iskolának. A közepes tanulok is idővel kiemelkedőt, alkothatnak és akkor, hogy néz ki az a megjegyzés, hogy ide, vagy oda ezért vagy azért nem vettek fel, de nélkülük is ide jutottam.
Utóirat: Tehát a diszlexia lehet: vegyi, optikai, pszichológiai és társadalmi eredetű.